Het nieuwe Relax!?

Toegegeven, in deze tijden van politieke crisis en Olympische rampspoed zijn er belangrijker zaken om je druk over te maken. Maar ik zit nu toch al een paar weken mijn hoofd te breken over de laatste reclamecampagne van T-Mobile, zie bijvoorbeeld deze commercial. Waar het op neer komt is dat je met T-Mobile nooit meer aan het eind van de maand beltegoed kwijtraakt, terwijl dat met andere aanbieders wel het geval is. Vervolgens is de vraag wat jij zou doen met al die extra minuten, waarbij de antwoorden varieren van “meer zinloze gesprekken” tot “het voetbalteam weer bij elkaar brengen”. Relatief onbelangrijke gesprekken dus.

Maar dat klopt dus niet. Om eens een economische parallel te trekken: stel dat je elke maand een bepaald inkomen krijgt, maar je moet dat verplicht opmaken. Hou je aan het eind van de maand geld over, dan raak je dat kwijt. En vergelijk dat eens met een situatie waarin je geld dat je overhoudt gewoon mag sparen. In welk geval zou je dan meer onbelangrijke uitgaven doen? Uiteraard in het eerste: als je je geld toch kwijt raakt, dan kan je er net zo goed nutteloze dingen mee doen.

Maar zo zal het ook moeten gaan met dat beltegoed. Al die nutteloze gesprekken waar de commercial zo enthousiast over doet, die zal je juist meer gaan voeren als je ongebruikte minuten aan het einde van de maand kwijt raakt.

Ik blijf maar gewoon bij mijn oude provider.

3 gedachten over “Het nieuwe Relax!?”

  1. Dit doet me denken aan dat prachtige verhaal van Belcampo. Het gaat over een telefoonmaatschappij die ontdekt dat er eigenlijk alleen maar nutteloze gesprekken worden gevoerd. Kosten-baten- analyse leert dat het netwerk beter kan worden opgedoekt. Jammer maar waar.
    Dan bedenkt de jongste bediende de redding van het telefoonbedrijf: Voortaan komt er elk jaar een speciale dag waarop belt iedereen zijn vrouw, man, moeder, vader, kind op belt en zegt: ‘Ik hou van jou’… Oneindige baten…

  2. Ja, maar het is wel slim van T-Mobile want als je beltegoed over hebt en je gaat naar een andere provider dan raak je dat gespaarde tegoed kwijt. En dat wil je dus niet, sterk staaltje klantenbinding lijkt mij.

Reacties zijn gesloten.